Obserwatorzy

poniedziałek, 25 marca 2013

MLECZNE CIASTECZKA



Ciasteczka bardzo kruche i przepyszne w smaku. Moje dzieciaczki jest wprost uwielbiają :)
Najbardziej co ja w nich uwielbiam to zapach, jaki wydobywa się z piekanika w trakcie ich pieczenia.
Przepis ten zaczerpnełam ze strony http://www.mojewypieki.com/ i poddałam go delikatnej modyfikacji :)


Składniki na około 30 ciasteczek:
·  2 szklanki mąki
·  1/2 szklanki mleka w proszku
·  1 łyżeczka proszku do pieczenia
·  1 łyżeczka aromatu z wanilii
·  150 g miękkiego masła
·  1/2 szklanki cukru pudru
·  2 jajka
·  150 g białej czekolady, posiekanej

Masło ubić mikserem razem z cukrem na jasną, puszystą masę ( jeśli odwrócisz miske do góry dnem a ciasto się trzyma, to wtedy wiemy, że ciasto jest idealne). Natępnie jajka roztrzepać w miseczce, powoli dodawać do masy maślanej, cały czas miksując (zbyt szybkie dodanie spowoduje zwarzenie się masy). Wsypać mąkę wymieszaną z proszkiem, mleko w proszku, aromat i zmiksować. Na końcu wrzucić kawałki czekolady, wymieszać.
Z ciasta robić kulki wielkości niedużego orzecha włoskiego, układać na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce, w odległościach od siebie. Lekko spłaszczyć. Ja dodatkowo przydusiłam je końcówką widelca.
Piec w temperaturze 180-200ºC przez 10 minut. Studzić na kratce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz