Obserwatorzy

sobota, 20 grudnia 2014

PIERNIKI BEZGLUTENOWE



Kto jest na diecie bezglutenowej doskonale wie, jak ciężko znaleźć przepis idealny.  Jednak  skromnie powiem, że mi się to udało :) Pierniczki wyszły smaczne, miękkie i z nieziemskim aromatem korzennych przypraw :) 
Sposób dekoracji zostawiłam moim dzieciom :)

Składniki:

·    1/4 szklanki miodu
·    5 łyżek miękkiego masła
·    1/2 szklanki  cuku pudru
·    1 jajko
·    2 i 1/4 szklanki mąki bezglutenowej (specjalnie niżej  pokazałam zdjęcia opakowania)
·    1 łyżeczka sody
·    3-4 łyżeczki przyprawy do piernika (zwrócić uwagę na składniki, gdyż wiele przypraw może zawierać śladowe ilości glutenu - ja użyłam Kamis) 
·    1 łyżeczka kakao 

Wszystkie składniki wymieszać i zagnieść ciasto. Rozwałkować, delikatnie podsypując (by się ciasto nie kleiło), na grubość około 3-5 mm, wycinać pierniczki.
Układać na blaszce wyłożonej papierem i piec około 8-10 minut w temperaturze 180ºC. Uważać, by nie piec za długo, bo będą miały posmak goryczy. Po upieczeniu wystudzić i ozdobić.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz