Obserwatorzy

środa, 26 marca 2014

UCIERANY SERNIK Z ANANASEM


Przepis zdobyty od Pani Marzeny, której wypieki już nie raz próbowałam i zawsze mi smakowały. Tym razem udało mi się jeden zdobyć, choć pewne rzeczy zmieniłam, bo inaczej to nie byłabym ja J. Bardzo polecam ten sernik. Jest delikatny, nie za słodki i z dodatkiem pysznego ananasa, którego po prostu ubóstwiam. Idealny na przyjęcie rodzinne. Polecam.

Składniki na ciasto:
  • ·         1 paczka cukru waniliowego (16 g)
  • ·         3 szklanki mąki
  • ·         1 margaryna
  • ·         5 żółtek
  • ·         3 łyżki cukru
  • ·         1 proszek do pieczenia

Wszystkie składniki zagnieść aż do połączenia składników.  Gotowe owinąć w folie i włożyć na godzinę do lodówki.

Składniki na masę:
  • ·         1 kg twarogu w wiaderku ( u mnie Pilos)
  • ·         1 jajko
  • ·         1 budyń śmietankowy
  • ·         ½ szklanki cukru
  • ·         ½ kostki margaryny


Dodatkowo:
  • ·         2 puszki ananasa
  • ·         Cukier puder


Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę.
¾ ciasta przełożyć do blachy o wymiarach 24×35 cm. Na ciasto wylać wcześniej przygotowaną masę a na nią ułożyć pokrojone plastry ananasa.

Składniki na wierzch:
  • ·         5 białek
  • ·         1 szklanka cukru


Z białek ubić pianę, na samym końcu stopniowo dodawać cukier. Gotowe nałożyć na ananasy.

Resztę ciasta, które zostało w lodówce zetrzeć na tarce ( na dużych oczkach) i włożyć do nagrzanego piekarnika na 180 stopni i piec przez ok. 50 minut.

Ostygnięte ciasto oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz