Obserwatorzy

wtorek, 15 października 2013

JESIENNY DESER


Robiłam ciasto- SZARLOTKĘ POD CHMURKĄ i wpadłam na pomysł zrobienia podobnych deserów. Okazały się strzałem w dziesiątkę. Idealnie nadają się na deserki po obiedzie. Podbiłam nimi serca dzieci oraz męża :D

Składniki na nadzienie:
·         700 g obranych i wydrążonych jabłek (ja użyłam gotowych już w słoiczku)
·         1-2 łyżki cukru
·         1 szklanka wody
·         1 galaretka o smaku pomarańczowym
·         Szczypta cynamonu

Jabłko drobno pokroić, dodać cukier i wodę. Chwilę pogotować. W przypadku gotowych jabłek ze słoiczka po prostu przełożyć do garnuszka i również dodać cukier i wodę. Na sam koniec dodajemy odrobinę cynamonu.
Garnek zdjąć z ognia i dodać galaretkę. Mieszać do jej rozpuszczenia.
Gotową masę przełożyć na wcześniej upieczone przygotowanych miseczek dekoracyjnych i poczekać do ostygnięcia. Po tym czasie wstawić do lodówki i zostawić do całkowitego ściągnięcia galaretki.

Składniki na wierzch:
·         400 ml schłodzonego mleka
·         2 bite śmietany w proszku
·         Szczypta kakao do oprószenia
·         Szczypta cynamonu
·         Grubo zmielone orzechy włoskie

Do wysokiego naczynia wlać mleko i wsypać bitą śmietanę. Ubijać do utworzenia zbitej masy.
Przełożyć na wcześniej przygotowaną masę z jabłek.
Na sam koniec oprószyć kakao , cynamonem i posypać grubo zmielonymi orzechami włoskimi. 
Wstawić do lodówki na godzinę.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz